Το πρώτο μας ξημέρωμα στον υπερσιβηρικό! Η θερμοκρασία μέσα στο βαγόνι είναι σταθερά στους 20-21 βαθμούς, έτσι όλο το βράδυ χρειαστήκαμε και την κουβέρτα μας. Το τρένο,κατά τη διάρκεια της νύχτας έκανε 2 στάσεις. Κατά τη διάρκεια της σημερινής ημέρας θα κάνει άλλες 4 στάσεις, όλες μέσα στην Ευρωπαϊκή Ρωσία. Αύριο θα περάσουμε τα Ουράλια όρη και θα μπούμε στην Ασιατική Ρωσία. Οι στάσεις που κάνει το τρένο είναι από 12' μέχρι 30΄, χρόνος που σου επιτρέπει να κατεβείς για λίγο, να περπατήσεις ή να αγοράσεις προμήθειες από τα κιόσκια που πουλάνε υπερτιμημένα φαγώσιμα και ποτά. Φτιάχνουμε πρωϊνό. Ευτυχώς έχουμε κάνει όλες τις απαραίτητες προμήθειες. Ίσως είμαστε το πιο οργανωμένο κουπέ σε όλο το τρένο! Πηγαίνουμε να εξερευνήσουμε το εστιατόριο. Ο υπεύθυνος μας ενημερώνει ότι δεν έχει ανοίξει ακόμη. "Μετά τις 10:00", μας λέει μάλλον άκομψα, με τα σπαστά του Αγγλικά. Γυρίζουμε στο κουπέ μας.
Ο Υπερσιβηρικός σιδηρόδρομος, η πιο μακριά συνεχόμενη σιδηροδρομική γραμμή του κόσμου, καλύπτοντας μια απόσταση 9.288 χλμ., σε 8 χρονικές ζώνες, είναι το απόλυτο ταξίδι με τρένο. Η κατασκευή του ιστορικού σιδηρόδρομου ξεκίνησε το 1891, όταν ο Τσάρος Αλέξανδρος Γ΄αποφάσισε να ενώσει τη Ρωσία από το σημείο που βρίσκονται τα Ουράλια, με τις ακτές του Ειρηνικού. Η αλλαγή στον τρόπο μεταφοράς των πρώτων υλών του σιβηρικού υπεδάφους, η διακίνηση προϊόντων από και προς την αχανή κινέζικη αγορά και η γρήγορη μεταφορά στρατιωτικού υλικού και προσωπικού, για την προάσπιση της ρωσικής Άπω Ανατολής από τους Ιάπωνες, ήταν οι λόγοι που επέβαλαν τη σιδηροδρομική σύνδεση Ανατολής - Δύσης. Στην υλοποίηση του εξαιρετικά δύσκολου εγχειρήματος συνέβαλαν καθοριστικά αμέτρητοι εξόριστοι-κατάδικοι. Με την ολοκλήρωση του Υπερσιβηρικού μια νέα εποχή ανάπτυξης ξεκίνησε για τη Σιβηρία, βασισμένη κυρίως στις τεράστιες δυνατότητες εκμετάλλευσης του φυσικού της πλούτου. Παράλληλα, απλοί σταθμοί του Υπερσιβηρικού σιδηροδρόμου εξελίχθηκαν σταδιακά σε αστικά βιομηχανικά κέντρα.
Στις 12:18 ακριβώς το τρένο κάνει στάση στο σταθμό KIROV, κάτω από βροχή που εδώ και ώρα έχει ξεκινήσει. Κατεβαίνουμε, βγάζουμε φωτογραφίες και αγοράζουμε μπουκάλια νερού (νιετ γκαζ είναι το χωρίς ανθρακικό) για τη συνέχεια του ταξιδιού. Δεν απομακρυνόμαστε πολύ, αφού η στάση είναι για 15' και το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα μας περιμένει κανείς. Το τρένο φεύγει ακριβώς στην ώρα του. Η ώρα πλησιάζει στις 13:00 και έχει έρθει η ώρα για το μεσημεριανό μας. Αρχίζουμε τις ετοιμασίες. Μέσα στο τρένο το μόνο που είναι δωρεάν και μπορείς να βάλεις όσο θέλεις είναι το βραστό νερό. Στην μία πλευρά του βαγονιού υπάρχει ένα πελώριο μεταλλικό μηχάνημα, το οποίο καταλήγει σε ένα βρυσάκι, από το οποίο μπορείς να γεμίσεις το ποτήρι ή το δοχείο σου με τόσο καυτό νερό που αν πέσει στο χέρι σου, σου κάνει έγκαυμα. Σήμερα το γεύμα μας έχει κους κους, με φρέσκιες ντομάτες, αγγούρι και ψιλοκομμένο κρεμμύδι, όπως και κορν μπιφ. Από το εστιατόριο αγοράζουμε ρώσικη μπύρα, που πραγματικά είναι εξαιρετική! Κοστίζει 150 ρούβλια (γύρω στα 2€) το κουτί των 500ml.
Κοιμόμαστε την μεσημεριανή μας σιέστα. Ξυπνάμε ξεκούραστοι και ορεξάτοι. Έξω έχει σταματήσει να βρέχει. Παρατηρούμε το επαναλαμβανόμενο πράσινο τοπίο της αχανούς σιβηρικής γης, ενώ προσέχουμε τα μικρά ξύλινα σπιτάκια των χωριών που προσπερνάμε. Το κάθε σπιτάκι έχει μπροστά του και έναν λαχανόκηπο, δύο φορές μεγαλύτερο από το σπίτι, όπως και ένα μικρό θερμοκήπιο. Η ώρα περνάει και ήδη ταξιδεύοντας συνεχώς ανατολικά έχουμε 2 ώρες διαφορά από τη Μόσχα. Μέσα στο τρένο η επίσημη ώρα είναι αυτή της Μόσχας. Με αυτήν την ώρα υπολογίζονται οι αναχωρήσεις και αφίξεις των τρένων σε όλη τη Ρωσία. Περνάμε το απόγευμα μας χαλαρώνοντας. Αργά το απόγευμα ή βράδυ για την πόλη που φτάνουμε, είμαστε στο PERM, τελευταία στάση στην Ευρωπαϊκή Ρωσία. Κατεβαίνουμε και κάνουμε μία βόλτα στο σταθμό. Σε λίγες ώρες θα περάσουμε τα Ουράλια όρη και θα περάσουμε στην Ασιατική Ρωσία,με πρώτη στάση την πόλη EKAETERINSBURG. Αν δεν έχουμε κοιμηθεί μέχρι τότε... Το τρένο αναχωρεί, φτιάχνουμε έτοιμες σούπες για βραδινό και πίνουμε κόκκινο Cabernet Sauvignon. Την πόλη EKAETERINSBURG δεν θα τη δούμε ποτέ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου