Τρίτη 1 Αυγούστου 2017

Ημέρα 25η: Η επιστροφή και ο απολογισμός

Το τροχόσπιτο είναι έτοιμο για αναχώρηση από το βράδυ! Είμαστε όλοι έτοιμοι για το 12ωρο ταξίδι που θα κάνουμε σήμερα. Όσο πιο νωρίς ξεκινήσουμε τόσο πιο νωρίς θα φτάσουμε και θα έχουμε λίγο χρόνο να κάνουμε ένα μπάνιο στον Πλαταμώνα! Είμαστε και μία ώρα πίσω από την Ελλάδα... Στις 5:58 αφήνουμε το κάμπινγκ μας και πατάμε το γκάζι για την Ε75. Όπως πάντα περνάμε το Βελιγράδι και το αποχαιρετούμε. Μάλλον θα το ξαναδούμε σύντομα. Τα πρώτα 400 χιλιόμετρα από τα συνολικά 750 είναι αρκετά εύκολα. Είμαστε ξεκούραστοι, έχει δροσιά και το αυτοκίνητο πάει καλά. Ακόμα και τα δύσκολα χιλιόμετρα μετά το Λέσκοβατς φέυγουν γρήγορα. Φτάνουμε στα σύνορα και αντικρύζουμε μία τεράστια ουρά... Το αυτοκίνητο έχει αρχίσει να ζεσταίνεται και προχωράμε σημειωτόν. Δεν ξέρουμε γιατί να έχει τόση καθυστέρηση να βγεις από τη χώρα. Μετά από σχεδόν 1 ώρα περνάμε και προχωράμε στα σύνορα των Σκοπίων. Εκεί τα πράγματα είναι πιο γρήγορα. Σε 10 λεπτά περνάμε. Σταματάμε για ανεφοδιασμό και ξεκούραση στο LUK oil μετά το Κουμάνοβο. Η συνέχεια και μέχρι τα σύνορα περιλαμβάνει μόνο μία μανούρα με ένα Σέρβο που θέλει να μας πάρει τη σειρά στα διόδια και λίγο μας ξυπνάει.

Φτάνουμε στα ελληνοσκοπιανά σύνορα γύρω στις 15:30. Ευτυχώς περνάμε γρήγορα. Λίγα χιλιόμετρα μέσα στην Ελλαδα σταματάμε στο πολυτελές EKO για να ξεκουραστεί το αυτοκίνητο που χάνει πλέον πιο γρήγορα το νερό του ψυγείου. Ευτυχώς το ελέγχουμε. Τα τελευταία χιλιόμετρα μέχρι τον Πλαταμώνα είναι πολύ γρήγορα, αφού πλέον έχουμε φτάσει! Αναπολούμε αυτά που περάσαμε 25 μέρες τώρα. Μας φαίνεται σαν να έχουν περάσει αρκετοί μήνες. Είναι αυτό που λέει η Λίνα ότι το ταξίδι τελικά στρεβλώνει και μεγαλώνει το χρόνο. Είναι κάτι σαν να μεγαλώνει τη ζωή μας! Η Πολωνία μας ενθουσίασε σαν χώρα! Όποια πόλη ή χωριό βλέπαμε ήταν καλύτερο από όλα τα προηγούμενα! Καθαρή και τακτοποιημένη χώρα, με καλούς και ευγενικούς ανθρώπους. Πριν την επισκεφτούμε περιμέναμε να δούμε μία φθηνή χώρα σε χαμηλότερο επίπεδο από το δικό μας, όμως κάναμε πολύ μεγάλο λάθος. Δεν είναι φθηνή χώρα, ούτε όμως και ακριβή. Οι άνθρωποι κυκλοφορούν με ακριβά αυτοκίνητα και δείχνουν να έχουν πολύ καλύτερο βιοτικό επίπεδο από εμάς. Δεν είδαμε μεγάλη φτώχια πουθενά, ενώ φαίνεται να υπάρχει δουλειά για όλους. Η Πολωνία είναι μία χώρα που συστήνουμε πολύ θερμά σε οποιονδήποτε θέλει να ταξιδέψει. Θα μαγευτεί από την ομορφιά και τους ανθρώπους της και σίγουρα δεν θα ξοδέψει πολλά χρήματα. Εμείς για όλα αυτά που κάναμε τις 25 μέρες ξοδέψαμε γύρω στα 2800 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των πάντων, πολύ λίγο πάνω από αυτό που είχαμε υπολογίσει, και σίγουρα δεν μας έλειψε τίποτα. Ζήσαμε και χαρήκαμε τα πάντα! Στις 7:05 ακριβώς σβήνουμε τη μηχανή, μετά από 12 ώρες οδήγηση. Το ταξίδι έχει μόλις τελειώσει. Ένα ταξίδι που όπως όλα μας πρόσφερε τόσα πολλά. Το επόμενο έχει ήδη ξεκινήσει στο μυαλό μας!

1. Καλημέρα σας. Που ενδιαφέρον το blog με τις ταξιδιωτικές εμπειρίες σας. Μια ερώτηση θα ήθελα να κάνω. Θα πραγματοποιήσω ταξίδι σε Ταϊλάνδη και Λάος (15 ημέρών περίπου) στο οποίο θα έχω μαζί και την 14χρονη κόρη μου και θα ήθελα να μάθω στο Λάος τι μέτρα προφύλαξης πήρατε. Το ΚΕΕΛΠΝΟ μας είπε να εμβολιαστούμε για ηπατίτιδα Α και τέτανο (η κόρη δεν χρειάζεται γιατί τα έχει κάνει) και να πάρουμε για προφύλαξη από την ελονοσία malarone και εντομοαπωθητικά με DEET (θα μπούμε στο Λάος από το Chiang Khong της Ταϊλάνδης και διασχίζοντας τον ποταμό Μεκόνγκ θα φτάσουμε στη Luang Prabang). Επίσης επειδή και εσείς επισκεφτήκατε την περιοχή την ίδια περίπου περίοδο που θα πάμε και εμείς, πόσο εμπόδιο αποτελεί η περίοδος των βροχών; Ευχαριστώ πολύ

2. Ξεκινάω από το τελευταίο. Δεν βρήκαμε κάποιο μεγάλο πρόβλημα από τις βροχές. Μπορεί βέβαια μία μέρα να είναι βροχερή, αυτό όμως δεν αποτελεί κανένα εμπόδιο. Το βασικότερο μέτρο προφύλαξης που κατά τη γνώμη μου πρέπει να πάρετε είναι τα malarone για την ελονοσία. Είναι πολύ σημαντικό για το μερος αυτό που θα επισκεφτείτε. Πρέπει επίσης να χρησιμοποιείτε εντομοαπωθητικά με DEET και να έχετε πάντα στο νου σας ότι τα κουνούπια είναι εντονότερα λίγο πριν τη δύση και την ανατολή. Το ταξίδι αυτό θα σας μείνει σίγουρα στην καρδιά!