Παρασκευή 6 Ιουλίου 2018

Ημέρα 3η: Βόλτα στο νοτιοδυτικό Μαυροβούνιο

Πρωινό ξύπνημα. Το βράδυ στο κάμπινγκ ήταν αρκετά δροσερά και κοιμηθήκαμε τέλεια! Σήμερα, από το πρωί μέχρι το απόγευμα, θα επισκεφτούμε το νοτιοδυτικό κομμάτι του Μαυροβουνίου, βλέποντας πολλά και διαφορετικά πράγματα. Τρώμε το πρωινό μας, ετοιμάζουμε φαγητό για πικ νικ και ξεκινάμε. Πρώτη στάση ένα από τα πιο φωτογραφημένα σημεία στο Μαυροβούνιο, η θέα Pavlova Strana, η οποία είναι από ένα σημείο που το  ποτάμι Rijeka Crnojevica δημιουργεί ένα μαίανδρο στο δρόμο του για τη λίμνη Skadar. Σε λίγη ώρα φτάνουμε, οδηγώντας στα τελευταία 7 χιλιόμετρα, σε έναν όχι τόσο καλό ασφάλτινο δρόμο. Η θέα πραγματικά είναι μοναδική! Φωτογραφίζουμε όλοι μαζί.. Για να συνεχίζουμε , δεν παίρνουμε τον ίδιο δρόμο που ήρθαμε αλλά έναν πολύ πιο σύντομο, για τον αυτοκινητόδρομο, δρόμο και πολύ πιο ανηφορικό και στενό. Ίσα ίσα που χωράει ένα αυτοκίνητο. Κορνάρουμε σε κάθε στροφή, όμως είμαστε τυχεροί. Δεν πετυχαίνουμε κανέναν να κατεβαίνει.

Φτάνουμε στην παλιά πρωτεύουσα της χώρας Cetinje και συνεχίζουμε για το μαυσωλείο του ποιητή, πολιτικού και θρησκευτικού Μαυροβούνιου ηγέτη Πέταρ Β΄ Πέτροβιτς Νιέγκος στο Όρος Lovcen, πάνω από την πόλη. Την πόλη θα την δούμε μετά την επιστροφή μας από το βουνό. Το μαυσωλείο βρίσκεται σε υψόμετρο 1.660 μέτρων και αποτελεί το υψηλότερο μαυσωλείο του κόσμου. Από το σημείο αυτό η θέα είναι απαράμιλλη, όμως ο Κωστής υπενθυμίζει τους υπόλοιπους ότι αφού παρκάρουμε το αυτοκίνητο έχουμε 461 σκαλοπάτια μέχρι να ανέβουμε εκεί! Δεν υπάρχει ενθουσιασμός από τους υπόλοιπους... Η διαδρομή μέχρι εκεί είναι εξαιρετικά όμορφη. Ανεβαίνουμε το βουνό Lovćen, το οποίο είναι και Εθνικό πάρκο. Το βουνό αυτό είναι η έμπνευση για το όνομα του Μαυροβουνίου. Το Crna Gora (μαύρο βουνό) αναφέρθηκε για πρώτη φορά σε χάρτη του 1276, με το όρος Lovćen να έχει την όψη αυτή όταν καλύπτεται από πυκνά δάση. Στη διαδρομή πληρώνουμε 2 ευρώ το άτομο για την είσοδο στο πάρκο. Φτάνουμε και είμαστε τυχεροί! Παρόλο που τα αυτοκίνητα είναι παρκαρισμένα μέχρι πολύ κάτω στο δρόμο, παρκάρουμε ακριβώς εκεί που αρχίζουν τα σκαλοπάτια. Ξεκινάμε την ανάβαση.

Το παίρνουμε μαλακά και γρήγορα φτάνουμε στην κορυφή. Από εδώ βλέπεις σχεδόν όλο το Μαυροβούνιο! Χαζεύουμε τη θέα και τραβάμε φωτογραφίες. Τα παιδιά δεν χάνουν την ευκαιρία να δουν και το μαυσωλείο. Από εδώ φαίνεται και ο χωματόδρομος που καταλήγει από την άλλη μεριά του βουνού στο Κοτόρ. Χωρίς να καταφέρουμε να χορτάσουμε από τη θέα παίρνουμε το δρόμο της επιστροφής. Καθώς οδηγούμε ψάχνουμε ένα μέρος για να κάνουμε πικ νικ. Μετά από διάφορες διχογνωμίες καταλήγουμε μάλλον σε ένα όχι και τόσο επιτυχημένο μέρος, παρόλα αυτά εμείς το διασκεδάζουμε. Συνεχίζουμε για την πόλη Cetinje. Παρκάρουμε στο κεντρικό πάρκινγκ της πόλης και εκεί βλέπουμε ότι νοικιάζουν ποδήλατα με 1€ την ώρα. Δεν χάνουμε την ευκαιρία και νοικιάζουμε 4. Κάνουμε τη βόλτα μας μέσα στην πόλη η οποία ήταν το πολιτιστικό και εκπαιδευτικό κέντρο του Μαυροβουνίου για πέντε αιώνες, ένα πράγμα που φαίνεται με την πρώτη ματιά. Στην βόλτα μας συναντούμε μία πομπή από επισήμους που κάνουν την βόλτα τους με τα πόδια στην πόλη. Πρέπει να είναι υψηλά ιστάμενοι αφού υπάρχουν πολλοί άνθρωποι της ασφαλείας, κανάλια και δημοσιογράφοι. Εμείς πίνουμε ένα καφεδάκι, παίρνουμε δυνάμεις, επιστρέφουμε τα ποδήλατα μας και ξεκινάμε για την Μπούτβα, μία από τις πιο τουριστικές πόλεις την χώρας.

Πλησιάζουμε και καθώς κατεβαίνουμε απότομα από το βουνό προς την θάλασσα της Αδριατικής, βλέπουμε την μεγάλη οικοδομική ανάπτυξη της πόλης. Οδηγούμε μέχρι το πάρκινγκ της παλιάς πόλης. Από εκεί με τα πόδια μπαίνουμε στην παλιά πόλη. Οι δρόμοι είναι πολύ στενοί και θυμίζουν ελληνικό νησί. Έχει αρκετή ζέστη όμως είναι υποφερτά. Σταματάμε στα διάφορα μαγαζάκια και χαζεύουμε. Μαγνητάκια ψυγείου, κουκλίτσες με τοπικές φορεσιές, ποτήρια και κούπες με τοπία και το όνομα της πόλης, μπλουζάκια, είναι τα συνηθέστερα είδη που πωλούνται. Κάποια στιγμή βρίσκουμε μπροστά μας την εκκλησία του Αγίου Ιβάν, όπου θαυμάζουμε την πολύ διαφορετική αγιογραφία, με ψηφιδωτό, του ιερού του ναού. Αφού περπατάμε σε όλη την παλιά πόλη για περίπου 1 ώρα παίρνουμε το αυτοκίνητο και οδηγούμε για την πολύ δημοφιλή κοντινή παραλία Jaz για να δροσιστούμε. Η παραλία Jaz, αμμώδης με γαλάζια νερά, φαίνεται εντυπωσιακή πάνω από τον δρόμο. Όταν φτάνουμε καταλαβαίνουμε από την κίνηση και τα αυτοκίνητα πόσο δημοφιλής είναι. Για καμιά ώρα βουτάμε στα νερά της, που δεν είναι και τόσο καθαρά, και συμφωνούμε όλοι πόσο μοιάζει η παραλία αυτή με τις δικές μας παραλίες. Γύρω στις 18:00 ξεκινάμε την επιστροφή μας προς την Podgorica.

Κατά την επιστροφή μας σταματάμε πάνω από το Σβέτι Στεφάν και το φωτογραφίζουμε. Το μικρό νησάκι Σβέτι Στεφάν ενώνεται με την ξηρά με μια μικρή λωρίδα γης. Κατά τη δεκαετία του 1950 ο τόπος αυτός έγινε αγαπημένος των διασήμων ηθοποιών του Χόλιγουντ αλλά και των μελών των βασιλικών οικογενειών της Ευρώπης που έρχονταν να χαρούν την ομορφιά του παραθερίζοντας στα πολυτελή ξενοδοχεία. Σήμερα είναι ένα πεντάστερο ξενοδοχείο της Aman Resorts με 50 δωμάτια και 8 σουίτες, ενώ δεν επιτρέπεται η πρόσβαση σε αυτό ως απλός επισκέπτης. Στη συνέχεια κάνουμε μία μικρή στάση στο Virpazar. Αυτή η μικρή πόλη είναι συγκεντρωμένη γύρω από μια πλατεία και ένα ποτάμι που καλύπτεται με νούφαρα, και αποτελεί την κύρια πύλη προς το Εθνικό Πάρκο της λίμνης Skadar ή Σκόδρα στα Ελληνικά. Μία στάση και σε ένα τεράστιο σούπερ μάρκετ έξω από την Podgorica για λίγα ψώνια και περισσότερο χάζι στους διαδρόμους του. Το βράδυ μαγειρεύουμε μία γευστική μακαρονάδα πριν πέσουμε κουρασμένοι για ύπνο. Αύριο φεύγουμε για τον επόμενο προορισμό στη χώρα.