Τρίτη 18 Ιουλίου 2023

Ημέρα 12η: Επιτέλους μπάνιο στη Θάλασσα της Ανατολικής Κίνας!

Σήμερα Δευτέρα έχουμε να γυρίσουμε το υπόλοιπο μισό νησί με το αυτοκίνητο. Δεν έχουμε όμως βιασύνη. Ξυπνάμε με την ησυχία μας και κατεβαίνουμε για πρωϊνό στο ισόγειο του ξενοδοχείου. Το πρωϊνό του καθενός είναι σε ένα σακουλάκι μέσα στο ψυγείο και περιλαμβάνει 3 φέτες του τοστ, 1 ωμό αυγό και 1 φέτα τυρί. Υπάρχει επίσης για όλους 1 σκαφάκι βούτυρο και 1 βάζο μαρμελάδα. Όταν μας προσφέρεται πρωϊνό εδώ στην Κορέα είναι πάντα έτσι. Μας παρέχουν τα υλικά και πρέπει εμείς να το μαγειρέψουμε. Τελειώνουμε και μπαίνουμε στο αυτοκίνητο για τον πρώτο προορισμό. Μισή ώρα από εδώ είναι το Jusangjeollidae, ένας ηφαιστειακός σχηματισμός βράχων, που σχηματίστηκε από τη λάβα του ηφαιστείου Hallasan. Το όρος Hallasan βρίσκεται στο κέντρο του νησιού, έχει υψόμετρο 1.947 μέτρα και είναι το ψηλότερο βουνό της Νοτιας Κορέας. Η περιοχή που οδηγούμε τώρα φαίνεται πιο περιποιημένη και για ακριβότερα πορτοφόλια, αν κρίνουμε από τα ξενοδοχεία που βλέπουμε. Φτάνουμε και παρκάρουμε στο πάρκινγκ. Περπατούμε με τα πόδια τη μικρή απόσταση μέχρι τους βράχους. Ένα σχολείο έχει έρθει εδώ εκδρομή και πολλά παιδάκια έρχονται κοντά μας, μας χαιρετούν και μας μιλούν. Ο Βασίλης αισθάνεται λίγο άβολα. "Τώρα καταλαβαίνω πόσο δύσκολη ζωή έχουν οι διασημότητες", μας λέει. Φτάνουμε στη θέα και φωτογραφίζουμε τους βράχους που δείχνουν αρκετά εντυπωσιακοί. Δυστυχώς εκτελούνται κάποια έργα και δεν μπορούμε να προχωρήσουμε πιο κοντά.

Γυρίζουμε στο αυτοκίνητο και ξεκινάμε για τον επόμενο προορισμό, με μία μικρή στάση στο κατάστημα αφορολόγητων ειδών που είδαμε λίγο πιο πριν. Συνεχίζουμε για την ακτή Yongmeori, άλλη μισή ώρα οδήγηση από εδώ. Η ακτή Yongmeori πήρε το όνομά της επειδή η παραλία μοιάζει με δράκο που πηδά στον ωκεανό με το κεφάλι του σηκωμένο («Yong» σημαίνει δράκος και «Meori» σημαίνει κεφάλι στα κορεατικά). Οι βράχοι είναι από ψαμμίτη που δημιουργήθηκαν εδώ και δεκάδες εκατομμύρια χρόνια. Το μυστηριώδες τοπίο της ακτής είναι από τα αξιοθέατα του νησιού. Φτάνουμε και παρκάρουμε πάλι στο πάρκινγκ. Εδώ δυστυχώς δεν μπορούμε να δούμε πολλά, αφού λόγω του καιρού ο χώρος δεν είναι επισκέψιμος... Φωτογραφίζουμε ότι βλέπουμε από μακριά.

Συνεχίζουμε για το βορρά του νησιού και την παραλία Geumneung. Ο καιρός είναι μουντός, όμως ευτυχώς μέχρι τώρα δεν βρέχει. Και αυτή η απόσταση είναι μικρή. Φτάνουμε και με αρκετή τύχη βρίσκουμε αμέσως δωρεάν πάρκινγκ ακριβώς μπροστά στην παραλία. Η παραλία είναι οργανωμένη, όπως όλα τα πράγματα γενικά στη χώρα. Υπάρχουν ντους και ομπρέλες, που φαίνεται να παρέχονται δωρεάν. Βάζουμε τα μαγιώ μας και προχωρούμε προς τη θάλασσα. Η θάλασσα είναι πολύ ρηχή, με αρκετά βραχώδη σημεία, όπου αρκετοί κάθονται και μαζεύουν μικρά καβουράκια. Ο Κωστής με το Βασίλη αποφασίζουν να βουτήξουν ολόκληροι μέσα. Πρακτικά είμαστε στα όρια της Θάλασσας της Ανατολικής Κίνας, αφού η παραλία βλέπει προς τα εκεί. Η θάλασσα δεν προσφέρεται ουσιαστικά για μπάνιο, είναι όμως ιδανική για παιδιά. Βλέπουμε επίσης ότι οριοθετείται και δεν επιτρέπεται σε κανέναν να μπει πιο βαθιά. Οι ντόπιοι παρατηρούμε ότι κολυμπάνε με τη μπλούζα τους.

Για κανά μισάωρο χαζεύουμε στη θάλασσα. Μέχρι σήμερα δεν έχουμε γράψει κάτι για τους ανθρώπους που έχουμε συναντήσει εδώ στην Νότια Κορέα. Αρχικά είναι ένας πολύ όμορφος λαός, τόσο οι γυναίκες, όσο και οι άντρες. Παράλληλα είναι προσεγμένοι στο ντύσιμο τους και στη συμπεριφορά τους. Νομίζουμε ότι μοιάζουν αρκετά με μας. Μιλάνε φωναχτά (στα εστιατόρια που καθόμαστε δεν επικρατεί ησυχία), είναι ευγενείς μέχρι ένα όριο (δεν μας δίνουν πάντα προτεραιότητα στο μετρό ή στα λεωφορεία), είναι νομοταγείς όσο υπάρχει έλεγχος (όταν περνάνε τις κάμερες ελέγχου ταχύτητας στο δρόμο, πατάνε περισσότερο το γκάζι), είναι φιλόξενοι με τους τουρίστες. Στη  Νότια Κορέα αισθανόμαστε ασφαλείς, διότι πραγματικά είναι μία πολύ ασφαλής χώρα. Αρκετές φορές μέχρι τώρα έχουμε δει ανθρώπους να απομακρύνονται από τα πράγματα τους για αρκετή ώρα, χωρίς να φοβούνται μήπως τους τα πάρουν. Η ίδια η χώρα τους προσφέρει ένα εξαιρετικό περιβάλλον να ζήσουν, όπου τα πάντα είναι αυτοματοποιημένα και πολύ βολικά για την καθημερινότητα τους. Στις πόλεις και στους δρόμους υπάρχουν παντού κάμερες, ενώ χθες μας έκανε εντύπωση το κουμπί επείγουσας ανάγκης που προσέξαμε αρκετές φορές στα πεζοδρόμια και μπορεί να πατήσει κάποιος αν νοιώσει την ανάγκη.

Βγαίνουμε από τη θάλασσα και αλλάζουμε. Με το αυτοκίνητο ψάχνουμε την επόμενη διπλανή παραλία Hyeopjae για να τη δούμε, αλλά και για να ψάξουμε τριγύρω να φάμε κάτι, γιατί αρχίσαμε να πεινάμε. Παρκάρουμε αυτή τη φορά στο πάρκινγκ επί πληρωμή, τα οποία γενικά είναι φθηνά. Η παραλία αυτή είναι και αυτή οργανωμένη. Εκτός των άλλων υπάρχουν τέντες και εγκαταστάσεις για να καθίσεις και να φας. Η Λίνα βλέπει ότι είναι πιο λαϊκή από την προηγούμενη. Κάνουμε μία βόλτα για να βρούμε φαγητό, όμως παντού είναι ακριβά... Το ελάχιστο κόστος ενός πιάτου είναι γύρω στα 15€. Αποφασίζουμε να βολευτούμε με τα έτοιμα φαγητά του 7-Eleven και του Paris Baquette. Με το αυτοκίνητο γυρίζουμε προς το δωμάτιο μας, στο Seogwipo, καμιά ώρα οδήγηση από εδώ. Στο δρόμο βρέχει αρκετά. Διαβάσαμε ότι η Νότια Κορέα μαστίζεται από σοβαρές βροχοπτώσεις, λίγο πιο βόρεια από εδώ, μάλιστα χθες υπήρξαν 35 νεκροί λόγω αυτής της κατάστασης.

Στο ξενοδοχείο ο ιδιοκτήτης κάνει και πάλι κουμάντο για το πάρκιγκ μας. Τέλεια! Το απόγευμα ξεκουραζόμαστε. Αργότερα βγαίνουμε έξω με τις ομπρέλες μας, αφού ο καιρός είναι εξαιρετικά ασταθής. Βρίσκουμε ένα πολύ συμπαθητικό καφέ, το May, με φανταστική μουσική και ωραίο καφέ. Τα περισσότερα καφέ στη χώρα είναι πολύ συμπαθητικά και aesthetic (όπως λέει και ο Βασίλης). Αφού παίρνουμε αρκετές δυνάμεις και η ώρα πλησιάζει 8, περπατάμε στους πιο εμπορικούς δρόμους, των οποίων όμως τα μαγαζιά σιγά σιγά κλείνουν. Ο Βασίλης (πάντα) βρίσκει ένα εξαιρετικό μαγαζί με παπούτσια σε πολύ χαμηλές τιμές και φυσικά κάνει την αγορά του. Η συνέχεια της βραδιάς είναι φυσικά φαγητό στην αγορά Seogwipo Olle Market και στην αγορά που προσφέρει αποκλειστικά φαγητό. Τρώμε αρκετά καλά και γυρίζουμε. Κάνουμε μία στάση για μπύρα σε ένα συμπαθητικό μπαράκι, με πολύ πιο συμπαθητικό νεαρό που το δουλεύει. Η συνέχεια είναι για ύπνο στο σπίτι. Αύριο πρέπει να οδηγήσουμε αρκετά νωρίς για το αεροδρόμιο, αφού φεύγουμε από το νησί.