Δευτέρα 24 Ιουλίου 2023

Ημέρα 18η: Ψαλίδια και μαχαίρια!

Σήμερα το πρωί στις 10:00 ο Βασίλης έχει κλείσει ραντεβού για να κουρευτεί σε ένα από τα πιο διάσημα κομμωτήρια της πόλης, το Soonsiki. Το βράδυ και μέχρι νωρίς το ξημέρωμα ακούγαμε από το δρόμο φωνές από κόσμο που διασκέδαζε. Είναι ζωντανή η γειτονιά μας και είναι άλλωστε ξημέρωμα Κυριακής! Αυτό που μας στεναχωρεί όμως είναι ότι από το πρωί που ξυπνάμε ξεκινάει η βροχή... Δύσκολο να ακολουθήσουμε το πρόγραμμα... Θα μεταφέρουμε δραστηριότητες σε κλειστούς χώρους που έχουμε να κάνουμε τις επόμενες μέρες για σήμερα. Προηγείται βέβαια το κούρεμα του Βασίλη. Φεύγουμε από το σπίτι στην ώρα μας και πριν τις 10:00 φτάνουμε. Τρώμε ένα γρήγορο πρωϊνό στο CU κάτω από το κομμωτήριο και ανεβαίνουμε στον 5ο όροφο. Μας περιμένουν και ο Βασίλης ετοιμάζεται. Η κοπελίτσα που κλείνει τα ραντεβού ενημερώνει τη Λίνα ότι μπορεί να την χτενίσουν και αυτή, κάτι που χθες μας αρνήθηκε. Φαίνεται υπήρξε κάποια ακύρωση. Ετοιμάζεται και αυτή.

Ο Κωστής περιμένει στο σαλονάκι και τροποποιεί τα προγράμματα για τη συνέχεια. Η διαδικασία για τον Βασίλη και τη Λίνα είναι πολύ ενδιαφέρουσα και διαρκεί γύρω στη μία ώρα.

Η κοπέλα που περιποιείται τη Λίνα φαίνεται σαν 15 χρονών κοριτσάκι, ενώ είναι 27! Πάντα είναι απίθανο αυτό με τους ασιάτες. Γύρω στις 11:00 έχουμε τελειώσει από το κομμωτήριο. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό, αν και ο Βασίλης έχει κάποιους ενδοιασμούς... Πληρώνουμε και φεύγουμε για το Εθνικό Μουσείο.

Δυστυχώς ακόμα βρέχει, έτσι είναι μία καλή ευκαιρία να αφιερώσουμε το χρόνο μας εκεί. Με το μετρό φτάνουμε σχετικά γρήγορα εκεί. Το μετρό στη Σεούλ έχει 9 κεντρικές γραμμές και άλλες 13 βοηθητικές γραμμές, έτσι ώστε να καλύπτουν όλη την πόλη. Είναι ο καλύτερος και γρηγορότερος τρόπος να κυκλοφορήσεις στην πόλη. Το Εθνικό μουσείο στεγάζεται σε ένα πολύ εντυπωσιακό κτίριο και φιλοξενεί τα σημαντικότερα έργα της Κορεατικής Ιστορίας και Τέχνης. Παράλληλα, και για το διάστημα που βρισκόμαστε εμείς εδώ, φιλοξενεί σε ξεχωριστό χώρο, αριστουργήματα, μοναδικά στον κόσμο, από την Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου. Τέλος διαβάζουμε ότι στον 3ο όροφο της μόνιμης έκθεσης υπάρχει και μία αίθουσα με αγάλματα και εκθέματα από την αρχαία Ελλάδα και τη Ρώμη, λόγω της συνεργασίας του μουσείου με το μουσείο Kunsthistorisches της Βιέννης (;)

Πληρώνουμε το ακριβότερο εισιτήριο για να δούμε και τα εκθέματα από την Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου. Στην έκθεση αυτή μπορούμε να μπούμε στις 13:00, αφού είναι περιορισμένος ο αριθμός των επισκεπτών για κάθε ώρα. Δεν μας πειράζει καθόλου αφού μέχρι εκείνη την ώρα θα περιηγηθούμε στη μόνιμη έκθεση του μουσείου. Μπαίνουμε στο κεντρικό κτίριο, το οποίο είναι πραγματικά επιβλητικό. Έχει πάρα πολύ κόσμο, ενώ βλέπουμε και πολλούς μαθητές, αφού σήμερα είναι Κυριακή και είναι ιδανική μέρα για την επίσκεψη του μουσείου. Οι μαθητές είναι σε μικρές ομάδες με μία υπεύθυνη καθηγήτρια η οποία τους εξηγεί για τα εκθέματα. Παράλληλα συμπληρώνουν ένα ερωτηματολόγιο με εικόνες σχετικές με αυτά που βλέπουν. Ακολουθούμε την προβλεπόμενη πορεία, η οποία είναι και ιδανική.

Βλέπουμε τους πολιτισμούς και τα βασίλεια που αναπτύχθηκαν στην Κορεατική χερσόνησο με χρονολογική σειρά. Για κάθε έναν τους βλέπουμε τα σημαντικότερα επιτεύγματα τους, όπως επίσης και το πότε ξεκίνησαν, πότε ήκμασαν και πότε ήρθε το τέλος τους. Όλοι τους έχουν ένα τέλος γύρω στο 600 μ.Χ., τότε που κατακτήθηκαν από τους Σιλά. Η αίθουσα με τον πολιτισμό των Σιλά είναι η πιο πλούσια και πιο ενδιαφέρουσα.

Το μουσείο είναι τεράστιο και πολύ ενδιαφέρον. Πλησιάζει η ώρα 13:00 και δεν έχουμε δει ούτε το 1/5 του. Εδώ πρέπει να αφιερώσει κανείς όλο το πρωϊνό του, αν θέλει να είναι βιαστικός, αλλιώς χρειάζεται μέρες...

Οδηγούμαστε προς τη συλλογή με τους πίνακες ζωγραφικής από το Λονδίνο, αφού έχουμε συγκεκριμένο χρόνο που πρέπει να μπούμε μέσα. Στο δρόμο μας βρίσκουμε ένα ρομπότ που ενημερώνει τους επισκέπτες για το μουσείο, ενώ καθοδηγεί κάποιον στη συλλογή που ενδιαφέρεται να πάει.

Εντυπωσιακό!

Μπαίνουμε στη συλλογή από το Λονδίνο. Εδώ υπάρχουν πίνακες ζωγραφικής από σπουδαίους ζωγράφους, ενώ το πιο εντυπωσιακό, που δεν έχουμε δει σε κανένα άλλο μουσείο στον κόσμο, είναι ότι ανά διαστήματα υπάρχουν ενημερωτικά βίντεο που προβάλλονται σε ξεχωριστές οθόνες και εξηγούν με μοναδικό και κατανοητό τρόπο τι πρόκειται να δεις για να το καταλάβεις καλύτερα. Αυτό είναι! Καταλαβαίνουμε και εμείς πολύ περισσότερα πράγματα από το να βλέπαμε απλά τους πίνακες.

Βλέπουμε μοναδικούς πίνακες των Ραφαήλ, Καραβάτζιο, Βελάσκες, Ρέμπραντ, Ρενουάρ, Μονέ, Βαν Γκονγκ, Γκογκέν, Μανέ και πολλών άλλων. Οι Κορεάτες επισκέπτες δείχνουν πραγματικά πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

Βγαίνουμε από την έκθεση ενθουσιασμένοι αλλά και κουρασμένοι. Η ώρα έχει περάσει και νωρίς το απόγευμα πρέπει να είμαστε στο θέατρο Nanta για να δούμε μία μοναδική παράσταση. Αποφασίζουμε να γυρίσουμε στο δωμάτιο μας, αφού πρώτα αγοράσουμε μερικά υλικά, για να μαγειρέψουμε και να ξεκουραστούμε λίγο. Όλα τα κάνουμε όπως πρέπει και αργότερα περπατάμε με τα πόδια μέχρι τη πολύ κοντινή μας γειτονιά Myeong, όπου βρίσκεται το θέατρο. Στις 17:00 ακριβώς η παράσταση ξεκινάει. Η παράσταση NANTA είναι μια από τις κορυφαίες παραστάσεις της Κορέας. Είναι μια παράσταση με τέσσερις σεφ που πρέπει να ετοιμάσουν ένα γαμήλιο συμπόσιο σε μόλις μία ώρα. Η παράσταση δεν έχει προφορικό διάλογο, έτσι ώστε να είναι κατανοητή από όλο τον κόσμο, ενώ μεγάλο μέρος της συμπεριλαμβάνει τη χρήση κρουστών, με διάφορους ρυθμούς που παράγονται από μαγειρικά σκεύη και προσομοιώνουν παραδοσιακούς ρυθμούς της Κορέας. Η παράσταση έχει επίσης στοιχεία κωμικά, ρομαντικά, ταχυδακτυλουργίας και δεξιοτεχνίας, όλα με βάση την κουζίνα. Από τον Οκτώβριο του 1997, που η NANTA παίζεται συνέχεια, έχει κερδίσει διεθνή αναγνώριση, έχοντας παιχτεί στο Μπρόντγουεϊ και σε άλλους διάσημους χώρους σε όλο τον κόσμο.

Περνάμε 1,5 ώρα φανταστικά! Η παράσταση είναι πραγματικά καταπληκτική και χαιρόμαστε πολύ που αποφασίσαμε να πάμε. Φεύγουμε χαρούμενοι. Δίπλα από το θέατρο υπάρχει ένα κουρείο όπου ο Κωστής, πριν την παράσταση, έκλεισε ένα ραντεβού για να περιποιηθεί το μούσι του που έχει γίνει σαν ερημίτη! Μέχρι τώρα στην Κορέα δεν έχουμε βρει παρά μόνο μία φορά κουρείο. Μάλλον οι Κορεάτες δεν έχουν τόσο μεγάλη τριχοφυΐα και δεν το χρειάζονται. Ο κουρέας κάνει πάνω από μισή ώρα για να τελειώσει τη δουλειά του. Είναι πολύ λεπτομερειακός και έτσι δικαιολογεί τα 25€ που μας χρεώνει...

Έχει νυχτώσει. Ευτυχώς δεν βρέχει και μας δίνεται η δυνατότητα να βολτάρουμε στη γειτονιά Myeong, τη Μέκκα των αγορών της πόλης. Εδώ υπάρχουν πολυκαταστήματα με ρούχα, καλλυντικά, αξεσουάρ και ότι μπορεί να φανταστεί κανείς, ενώ παράλληλα ο κεντρικός δρόμος είναι γεμάτος με πάγκους που πουλάνε φαγητό.

Όπως πάντα χωριζόμαστε και ο καθένας κάνει τη βόλτα του.

Αργότερα, έχοντας αγοράσει και μερικά πραγματάκια, βρισκόμαστε και πάλι και τρώμε για βραδινό από τους πάγκους. Γυρίζουμε προς το δωμάτιο μας, αφού αγοράζουμε πρώτα και μία μεγάλη βαλίτσα, αφού θέλουμε να μεγαλώσουμε το διαθέσιμο χώρο που θα έχουμε, για να προσθέσουμε τα ψώνια που κάναμε και θα κάνουμε στην τόσο ελκυστική σε ψώνια χώρα. Φτάνουμε στο δωμάτιο και κοιμόμαστε όλοι κουρασμένοι. Αύριο μακάρι να μας βοηθήσει ο καιρός να εξερευνήσουμε καλυτερα την τεράστια αυτή πόλη.