Δευτέρα 10 Ιουλίου 2023

Ημέρα 4η: Επιστροφή στην πανέμορφη Gyeongju

Σήμερα το εγερτήριο είναι πολύ νωρίς, στις 5:00! Πρέπει να είμαστε στις 5:30 για την πρωϊνή ψαλμωδία και τον διαλογισμό. Ο Βασίλης ούτε κουβέντα να σηκωθεί... Χθες έβλεπε σειρές μέχρι αργά και σήμερα θέλει να σηκωθεί μόνο για το πρωϊνό. Τον αφήνουμε και ανηφορίζουμε μέχρι την αίθουσα της λειτουργίας. Οι υπόλοιποι συνταξιδευτές είναι όλοι παρόντες. Παίρνουμε τη θέση μας (χωριστά οι άντρες από τις γυναίκες) και η λειτουργία ξεκινάει. Κάνουμε ότι βλέπουμε. Κάποια στιγμή επικρατεί ησυχία και για 30΄περίπου δεν ακούγεται κιχ. Περιμένουμε οκλαδόν τη λήξη αυτής της μεγάλης παύσης. Η διαδικασία επιτέλους ολοκληρώνεται.  Τελευταίο πράγμα είναι το περπάτημα μέσα στο δάσος, μέσα σε εκωφαντικό θόρυβο από τα πουλιά αλλά και όλα τα άλλα ζώα που ξεκινάνε τη ημέρα τους. Έρχεται η ώρα του πρωϊνού. Ο Βασίλης εμφανίζεται και τρώμε όλοι μαζί. Επιστρέφουμε στη βάση μας και ξεκουραζόμαστε (όσο μπορούμε με το κορμί μας κολλημένο στο πάτωμα), μέχρι τις 9:00 που ξεκινάει η επόμενη διαδικασία. Όταν φτάνει η ώρα ανακαλύπτουμε ότι οι περισσότεροι συνταξιδευτές έχουν επιλέξει τη δραστηριότητα στη θάλασσα (που εμείς δεν επιλέξαμε) και έτσι αποφασίζουμε να φύγουμε εντελώς από το μοναστήρι, συνεχίζοντας το πρόγραμμα μας.

Φορτωνόμαστε τα σακίδια και περπατάμε προς τη στάση του λεωφορείου 100, 15' πιο μακριά. Το λεωφορείο έρχεται σχεδόν αμέσως και αρκετά γρήγορα (αφού εδώ οι οδηγοί των λεωφορείων το πατάνε το γκάζι) φτάνουμε στη στάση του λεωφορείου 10 που θα μας οδηγήσει στη μονή Bulguksa. Ο ναός Bulguksa είναι από τους σημαντικότερος Βουδιστκούς ναούς της Νότιας Κορέας. Φτάνουμε στο ναό, ενώ η υγρασία και η ζέστη ανεβαίνουν. Με τα σακίδια στην πλάτη σκαρφαλώνουμε στο ναό. Ευτυχώς στην είσοδο υπαρχει χώρος για να αφήσουμε τα σακίδια μας. Ο ναός είναι εξαιρετικός, αφού θεωρείται αριστούργημα της χρυσής εποχής του βασιλείου των Σιλά και σκεφτόμαστε ότι κάναμε πολύ καλά που αποφασίσαμε να έρθουμε. Εκτός από όλα τα άλλα εντύπωση μας κάνουν τα τόσα πολλά κρεμασμένα φαναράκια με αφιερώματα. Φεύγουμε και με το λεωφορείο γυρίζουμε στην Gyeongju που είμασταν και χθες. Θα μείνουμε στην πόλη 2 νύχτες, απαραίτητες για να την εξερευνήσουμε περισσότερο.

Αυτή τη φορά θα μείνουμε στην παλιά συνοικία, την Hwangnidan-gil, η οποία είναι πολύ γραφική με στενά σοκάκια, καφέ, εστιατόρια και μαγαζάκια. Το λεωφορείο μας αφήνει έξω από τα όρια της και περπατάμε μέχρι τον γραφικό ξενώνα που θα μείνουμε. Το βρίσκουμε. Οι άνθρωποι που το διαχειρίζονται είναι πολύ ευγενικοί και μας εξηγούν με τη βοήθεια ηχητικού μεταφραστή ό,τι πρέπει να ξέρουμε. Τακτοποιούμαστε και βγαίνουμε κατευθείαν έξω για φαγητό. Η συνοικία Hwangnidan-gil είναι πολύ τουριστική και έχει πολύ κόσμο, ενώ οι τιμές εδώ είναι σαφώς πιο ανεβασμένες. Βγαίνουμε λίγο προς τα έξω και βρίσκουμε ένα εξαιρετικό εστιατόριο που τρώνε μάλλον περισσότερο ντόπιοι. Τρώμε πολύ νόστιμες και χορταστικές σούπες με διάφορα συνοδευτικά που συνηθίζουν εδώ να φέρνουν. Οι άνθρωποι μας εξυπηρετούν πραγματικά μοναδικά, τόσο που στο φιλοδώρημα που αφήνουμε ο Βασίλης αφήνει από μόνος του και αυτός. Γυρίζουμε προς το σπίτι και χωρίζουμε. Ο Κωστής πηγαίνει για ξεκούραση και η Λίνα με το Βασίλη συνεχίζουν την γευστική και όχι μόνο εξερεύνηση της περιοχής. Ο Βασίλης βρίσκει και αγοράζει τα μπισκοτάκια που προσπαθούσαν να ξεχωρίσουν οι πρωταγωνιστές της κορεάτικης σειράς squid game! Το ενδιαφέρον είναι ότι έκανε και το πρώτο του παζάρι!

Αργά το απόγευμα και αφού έχουν όλοι επιστρέψει από ώρα στο δωμάτιο βγαίνουμε έξω για να πάμε στο παλάτι Donggung, ένα από τα σημαντικά αξιοθέατα της πόλης. Η ώρα είναι κατάλληλη, αφού θέλουμε να δούμε τα φώτα που ανάβουν μετά τη δύση του ηλίου και φωτίζουν μοναδικά το χώρο. Στο δρόμο μας προς τα εκεί παρατηρούμε πόσο καθαρά είναι παντού, ενώ δεν διακρίνουμε κανένα κάδο για τα σκουπίδια! Στην διάβαση πριν το παλάτι, μας κάνει εντύπωση ο αισθητήρας που παρατηρεί τον διαβάτη που θα προσπαθήσει να περάσει με κόκκινο! Πληρώνουμε ένα μικρό αντίτιμο και μπαίνουμε στο παλάτι. Παλάτι φυσικά δεν υπάρχει, εκτός των ξύλινων περιπτέρων, γύρω από την τεχνητή λίμνη,  που θυμίζουν το παρελθόν. Παρόλα αυτά ο επισκέπτης μπορεί να δει σε οθόνες πως ήταν στο παρελθόν τα ανάκτορα του βασιλείου των Σιλά. Περπατάμε στο χώρο, φωτογραφίζουμε και βλέπουμε τη δύση του ηλίου που χάνεται πίσω από τα βουνά της πόλης. Παίρνουμε θέση στο κατάλληλο σημείο, δίπλα στη λίμνη και περιμένουμε να ανάψουν τα φώτα. Ανάβουν και όλα το κινητά των επισκεπτών αρχίζουν να αποτυπώνουν τη στιγμή. Είναι πραγματικά πολύ όμορφο το θέαμα. Φωτογραφίζουμε και σιγά σιγά επιστρέφουμε προς την πόλη.

Έχει νυχτώσει για τα καλά. Περπατάμε μέσα από το πάρκο, ώστε να δούμε το σύμβολο της πόλης  Cheomseongdae, φωτισμένο. Ψάχνουμε για να φάμε κάπου. Ταυτόχρονα χαζεύουμε τα μαγαζάκια. Η ώρα έχει πάει 9 και τα εστιατόρια κλείνουν το ένα μετά το άλλο. Αποφασίζουμε να βρούμε ένα μαγαζάκι με τηγανητό κοτόπουλο που έχουμε σημειώσει και δουλεύει μέχρι αργά. Το βρίσκουμε και καθόμαστε. Η καπάτσα σερβιτόρα μας έχει συνεχώς στο νου της και πριν προλάβουμε να ζητήσουμε κάτι το έχει ήδη φέρει. Τρώμε καλά και φθηνά, μόνο που τα ρούχα μας εμποτίζονται από το τηγανητό λάδι. Γυρίζουμε προς το δωμάτιο μας, αφού αγοράζουμε μερικά πραγματάκια από το 7 Eleven της περιοχής. Αύριο έχουμε να επισκεφτούμε τα υπόλοιπα αξιοθέατα της τόσο πολύ όμορφης πόλης Gyeongju.