Πέμπτη 11 Ιουλίου 2024

Ημέρα 7η: Milonga

Σήμερα στο πρόγραμμα μας πρώτα είναι να επισκεφτούμε το καφέ Τορτόνι, ένα από τα πλέον ιστορικά καφέ της Αργεντινής, σημείο συνάντησης ανθρώπων της διανόησης, των τεχνών και της πολιτικής, από τα μέσα του 19ου αιώνα έως σήμερα. Παίρνουμε ένα ταξί, που πλέον προτιμούμε, αφού είναι φθηνότερο από το UBER και φτάνουμε ως εκεί. Το κόστος των ταξί για να μετακινείσαι στα βασικά αξιοθέατα της πόλης είναι από 1-4 ευρώ ανάλογα με την απόσταση. Έκπληκτοι βλέπουμε ότι δεν υπάρχει ουρά έξω από το μαγαζί. Είναι μάλλον πρωί. Βρίσκουμε ένα ωραίο τραπεζάκι και παραγγέλνουμε καφέ και κάτι να φάμε. Η Λίνα παραγγέλνει ένα υποβρύχιο, που είναι διάσημο σε αυτό το μαγαζί. Το υποβρύχιο είναι γάλα στο οποίο βυθίζεις ένα κομμάτι σοκολάτας, το οποίο διαλύεται σιγά σιγά σε αυτό. Τα κρουσάν που παίρνουμε είναι εξαιρετικά μικρά, όμως είναι τα πιο νόστιμα που έχουμε φάει. Μας αρέσει εδώ. Μοιάζει να μεταφέρεσαι μαγικά στις αρχές του 20ου αιώνα, στην ξέγνιαστη εποχή της Belle Époque‎‎. Ιδανικό μέρος για να ξεκινήσουμε τη μέρα μας. Ζητάμε το λογαριασμό ο οποίος είναι 24.000 πέσος (κάπου 15€). Πληρώνουμε με ένα πακέτο χαρτονομισμάτων!

Συνεχίζουμε για το διάσημο βιβλιοπωλείο El Ateneo Grand Splendid, που το 2019, ονομάστηκε το «ομορφότερο βιβλιοπωλείο του κόσμου» από το National Geographic. Στεγάζεται σε ένα παλιό θέατρο του 1919. Η κρίση στις αρχές του 21ου αιώνα το μετέτρεψε σε βιβλιοπωλείο, αλλά τα βασικά χαρακτηριστικά του κτιρίου έχουν μείνει αναλλοίωτα. Μπαίνουμε μέσα και πραγματικά μας εντυπωσιάζει όλο αυτό που βλέπουμε. Στη σκηνή φιλοξενείται ένα καφέ, ενώ τα καθίσματα έχουν αφαιρεθεί και στη θέση τους έχουν μπει ράφια βιβλίων. Χρησιμοποιείται το υπόγειο, ισόγειο και 2 όροφοι. Χωριζόμαστε και ο καθένας ψάχνει τα δικά του. Ο Κωστής αγοράζει χάρτες, ενώ ο Βασίλης φλερτάρει με τους δίσκους βινυλίου. Η Λίνα κοιτάει το παιδικό τμήμα. Μετά από καμιά ώρα βρισκόμαστε ξανά και παίρνουμε ένα ταξί για το μουσείο Μουσείο Λατινοαμερικάνικης Τέχνης στο μικρό Παλέρμο, βορειότερα από εδώ που είμαστε.

Στο ταξί ο Βασίλης μας εξηγεί πως θα ήθελε να ήταν το βιβλιοπωλείο, το οποίο παρόλο που αρχικά τον εντυπωσίασε, θεωρεί ότι δεν αξιοποιείται κατάλληλα. Το μουσείο που πάμε ο ταξιτζής δεν το ξέρει. Ευτυχώς υπάρχει το GPS και τον καθοδηγούμε. Στο γκισέ των εισιτηρίων μας παίρνουν λιγότερα χρήματα από αυτά που υπολογίζαμε. Σήμερα είναι Τετάρτη και έχουν ειδικές τιμές! Το μουσείο φιλοξενεί αριστουργήματα σύγχρονης τέχνης από καλλιτέχνες της Λατινικής Αμερικής. Μας αρέσει πολύ. Στα έργα που βλέπουμε ξεχωρίζουμε ένα έργο του Κολομβιανού Μποτέρο, ο οποίος συνήθως απεικονίζει ανθρώπους και φιγούρες σε μεγάλο, υπερβολικό όγκο, όπως και ένα έργο του Ντιέγο Ριβέρα και άλλο ένα της Φρίντα Κάλο. Το μουσείο είναι σχετικά μικρό και έτσι τελειώνουμε γρήγορα.

Με ταξί πάλι φεύγουμε για το Παλέρμο, μία ήσυχη περιοχή του Μπουένος Άιρες με ωραία εστιατόρια, κομψά κοκτέιλ μπαρ και ιδιαίτερα καταστήματα μόδας. Στη διαδρομή πιάνουμε κουβέντα με τον ταξιτζή, ο οποίος μας προτείνει και άλλα μέρη στο Μπουένος Άιρες που μπορούμε να επισκεφτούμε. Φτάνουμε στην πλατεία των Αρμενίων και από εκεί εξερευνούμε την περιοχή. Τα μαγαζιά που βλέπουμε είναι πραγματικά ιδιαίτερα και αρκετά ενδιαφέροντα. Ο Βασίλης αγοράζει το κατιτίς του. Τα κτίρια της περιοχής είναι χαμηλά και γενικά είναι πολύ ήσυχα. Ίσως το βράδυ ζωντανεύουν όλα εδώ. Στο τέλος του ταξιδιού μας θα κοιμηθούμε έδω ένα βράδυ και θα το ανακαλύψουμε. Ο Κωστής με το Βασίλη παίρνουν από ένα γύρο που ζήλεψαν από έναν Άραβα. 9.000 πέσος το ένα! Με κανονικές τιμές 9€ το ένα... Μπαίνουμε και σε άλλα μαγαζιά, μέχρι που αποφασίζουμε να γυρίσουμε πίσω στο σπίτι μας.

Φτάνουμε και χωριζόμαστε. Ο Βασίλης στο σπίτι, η Λίνα να φάει 2-3 εμπανάδας και ο Κωστής να συλλέξει τα χρήματα που στείλαμε νωρίτερα στον ευαυτό μας μέσω της Western Union. Βρισκόμαστε στο σπίτι, ξεκουραζόμαστε λίγο και βγαίνουμε για να βρούμε τους χώρους που έχουμε σηματοδοτήσει με Milongas.

Η Milonga ενώ ουσιαστικά είναι χορός, πρόδρομος του τάνγκο, αναφέρεται σήμερα σε χορευτικές εκδηλώσεις αφιερωμένες στο Τάγκο. Στις εκδηλώσεις αυτές μαζεύεται κόσμος που θέλει να χορέψει, ενώ ο καβαλιέρος και η ντάμα συνεννοούνται με τα μάτια, ώστε να χορέψουν μαζί. Φυσικά κατά τη διάρκεια της νύχτας σχεδόν όλοι χορεύουν με όλους.

Περπατάμε μέχρι το Confitería Ideal, το οποίο είναι ένα από τα παλιότερα καφέ της πόλης. Διαβάσαμε ότι μαζεύεται κόσμος στον 1ο όροφο του καφέ αυτού και χορεύει. Το καφέ βλέπουμε ότι είναι πολυτελείας, όμως στον 1ο όροφο δεν βλέπουμε κάποια δραστηριότητα.

Συνεχίζουμε για έναν χώρο που ονομάζεται Εθνική Ακαδημία Τάγκο, δίπλα στο καφέ Τορτόνι, που ήμασταν το πρωί. Ο κύριος στην υποδοχή μας ενημερώνει ότι ο χώρος είναι μουσείο, ενώ υπάρχει μία αίθουσα όπου κάθε μέρα 17:30-19:30 γίνεται κάτι ανάμεσα σε Milonga και πρακτική με καθοδήγηση από δύο δασκάλες. Τέλεια! Κάνουμε μία βόλτα στο μουσείο και μπαίνουμε στην αίθουσα. Μας υποδέχεται η μία από τις δασκάλες και αφού της εξηγούμε ότι ο Βασίλης είναι χορευτής και θέλει να χορέψει Milonga αμέσως ξεκινάει μαζί του. Ο χορός αυτός παρόλο που είναι τάγκο, είναι πιο ελεύθερος, με ιδιαίτερη έμφαση στη ρυθμικότητα. Απαιτεί μεγαλύτερη χαλάρωση των ποδιών και του σώματος. Τα βήματά της είναι συνήθως πιο γρήγορα, με ελάχιστες παύσεις. Αποφεύγονται οι πολύπλοκες φιγούρες και επιδιώκεται περισσότερο να βγάλει ο χορευτής ότι αισθάνεται καλύτερα.

Ο Βασίλης ανταποκρίνεται πολύ καλά και μετά το μάθημα με τη δασκάλα αρχίζει να χορεύει και με άλλες κυρίες. Μία μεγάλη κυρία μετά το χορό τον φιλάει και στα δύο μάγουλα! Ένας κύριος γύρω στα 80 έρχεται και ζητάει από τη Λίνα να χορέψει. Η Λίνα αρνείται ευγενικά. Για 1 ώρα περνάμε πολύ ωραία, ενώ έρχονται συνεχώς χορευτές, περισσότερο μεγαλύτερων ηλικιών. Είναι μία εμπειρία μοναδική αυτή που ζούμε και είμαστε πολύ χαρούμενοι γιαυτό! Αργότερα και ενώ ο Βασίλης έχει ιδρώσει (φοράει και το ισοθερμικό από μέσα) φεύγουμε ευχαριστώντας θερμά τις δύο δασκάλες, ενώ αφήνουμε λίγα χρήματα ως ένδειξη ευγνωμοσύνης. Γυρίζουμε προς το σπίτι με μία στάση στο Confitería Ideal για γλυκάκι και καφέ. Το βράδυ υπάρχει Milonga κάτω ακριβώς από το σπίτι μας. Φτάνουμε στο σπίτι, μαγειρεύουμε και τελικά μας παίρνει όλους ο ύπνος. Χάνουμε έτσι τη Milonga για την οποία συζητάμε όλο το απόγευμα... Δεν πειράζει όμως θα μας δοθεί και άλλη ευκαιρία. Αύριο φεύγουμε για τις Άνδεις και τη Σάλτα και πρέπει να ξυπνήσουμε αρκετά νωρίς.